שלום
שלום במובן הזה שכבר נשכח מאיתנו 'לא ישא גוי אל גוי חרב'
בראשית שנות החמישים הועד למען השלום בישראל (משהו דומה - אבל לא בדיוק - למשהו שונה לגמרי מ'שלום עכשיו') ערך משאלי עם, כנסים והפגנות למען השלום.
בזמנו דאגנו מאד להתחמשות המחודשת של גרמניה ולהשלכות הצפויות לנו ולעולם... הטראומה עוד היתה טריה. גרמניה הקימה אז את כח ההגנה שלה (רשמית - עד היום! אסור לגרמניה לתפקד ככח לוחם).
חוצמיזה גם התחילו להשתעשע ברעיון המוזר של מו"מ ישיר עם מדינות ערב ולשאול איזו עמדה בטחונית אנחנו תופסים ברמה הבינלאומית כמדינה.
כל המופיע כאן גם הפעם הם דברים שאני נתקל בהם כשאני מחפש דברים אחרים אבל הם נוגעים לליבי וקשורים למציאות חיינו הנוכחית, כך שאני מוצא מקום להניח אותם כאן.






החומרים משיטוטי בארכיונים:
יד יערי, המרכז לתיעוד וחקר של תנועת השומר הצעיר והקיבוץ הארצי
ארכיון קיבוץ העוגן
עיתונות יהודית היסטורית